Svaret från SE efter undersökning!

11/4-09

Fortfarande lyser svaret från SonyEricsson i Sthlm, Trist att jag inte spelade in samtalet där dom erkände
plattformsfelet dom inte kan eller kommer göra nått åt.... 


3/4-09

Precis som jag trodde.

SonyEricsson vill tydligen inte svara på mitt mail varför dom undvek att svara på när jag skulle få ett papper i det första mailet till dom där dom erkänner att dom har fel på sin A2 plattform.

Så något papper lär jag inte få men detta lär ju säga ER som läser detta en hel del!  SE vill dölja sanningen så att dom inte får massa skit i pressen m.m.

SE ni är verkligen seriösa NOT!!!.


29/3-09

Mail mellan mig och SE när jag begärde att få skriftligt på att dom har fel på A2 plattformen,
han/hon var tydligen inte intresserad att besvara den frågan se mailet nedan, namnen borttagna pga PUL
lagen.

Har även skickat ett nytt mail och frågat varför han/hon inte svarade på förfrågan om att dom skulle skicka
mig skriftligt på att A2 plattformen är defekt!.

Vad säger allt detta er som tror att jag bara snackar strunt!!!.....

----- Original Message -----
From: "Xxxxxx, Xxxxl" <Xxxxxx[email protected]> To: "blogg" <x@x.com>
Sent: Sunday, March 29, 2009 3:44 PM Subject: RE: Mer info


Hej!
Det finns tyvärr ingen möjlighet att
för dig att gå in som testar, eftersom
vi centralisera detta.

Med vänlig hälsning / Best regards
Xxxxx  Xxxxxxxxxxxxx

-----Original Message-----
From: Blogg [mailto:[email protected]]
Sent: den 26 mars 2009 22:38
To: XXX , XXX
Subject: Re: Mer info

Hej Xxxxxx

Du har säkert inte kollat med din chef om testpilot projektet jag snackade
med dig om, du skulle höra av dig efter 1-2 veckor max men ännu har jag
inget hört.

Jag skulle vilja ha skriftligt på att ni har fel i plattformen på just A2
telefonerna så blir jag nöjd och belåten, det är det minsta ni kan göra för
min arbetstid jag lagt ner i felsökning, telekontakter, mailskick,
arbetstimmar  m.m.

Ser fram emot att få ett svar.

Mvh




25/3-2009

Så nu har jag fått svaret från SonyEricsson om deras A2 plattformar.

Var väl det svar som jag trodde från början, DOM har hittat att det ärt fel i plattformen

Men kan inget göra åt det OCH tänker inget göra åt det.  Defekten finns och kommer bestå.

Frågade personen som var högre i "Näringskedjan" vad dom skulle göra för alla kunder som har köpt redan från början en defekt telefon med A2 plattform..

Han berättade då att kunder som har defekt telefon ska kontakta SE Supporten och rapportera detta så ska dom lösa det med kunden. Hur dom löser detta vet jag inte men det är ju deras problem..

Lider med er kunder som har en A2 lur som har strul, men som sagt Supporten finns ju alltid hehe.

Vilken tur att jag inte äger någon A2 plattforms telefon nå mera .

Skulle jag äga en så skulle jag direkt kontakta SE och kräva att dom köper tillbaka telefonen för vad jag betalat för den, meningen är väl när man köper en produkt att den inte ska vara behäftad med fel redan från start.

Som sagt jag har lagt ner runt 100 timmar på felsökning och tester samt samtal med olika instanser med detta fel som dom inte ville kännas vid först, men så fort jag gav dom loggen som var gjord med deras eget debugmux verktyg så vart det andra ord skrattar.. Som sagt trägen vinner i alla lägen.


Vad ni gör med denna information är upp till ER men jag har fått bekräftelsen att dom har defekter och jag får va nöjd att jag kom så långt med SE, Skulle ju ha varit trevligt att fått nått för besväret förutom den G900 lur dom skickade till mig för  test  m.m, den funkar i alla fall 100%

Jag erbjöd mig att bli deras testpilot på nya telefoner men tydligen så har dom speciellt utvalda personer som testar dom, dessa test personer kanske skulle gå lite djupare i testerna så det slipper komma ut defekta telefoner på marknaden från SonyEricsson igen.

Så nu har jag rapporterat till alla som läser bloggen om felet som EJ kan åtgärdas och som kvarstår.

Ska Översätta texten med ett översättningsprogram så även andra i världen kan läsa om detta, så översättningen är "AS IS" om felstavningar finns.


Ha det bästa alla.


RSS 2.0